Výtvarná výchova s psychologem a třídním učitelem 6. tříd 

Formát osobnostní a sociální výchovy se nám ve škole velmi osvědčil. Letos začínáme společně již třetím rokem. Vedení školy nám umožnilo, aby v hodinách výtvarné výchovy mohl být přítomen společně s vyučující a psycholožkou i třídní učitel.  Klicperka se rozvíjí a jede dál. V hodinách výtvarné výchovy si dáváme prostor k zamyšlení – žáci můžou poznávat víc sami sebe, ale…

Preventivní programy na prvním stupni v říjnu

V loňském školním roce se nám osvědčily preventivní programy se školním psychologem na prvním stupni. Za tímto účelem využíváme metodiku Zipyho kamarádi, ale paní psycholožka má vždy nějaký bonus navíc. Nedržíme se jen připravené šablony, ale vycházíme z toho, co daná třída potřebuje. Vloni se jako nejoblíbenější bonus osvědčil kovový relaxační buben. O ten…

Závěrečná zpráva školního psychologa 2024/25

Ve školním roce 2024/25 bylo podpořeno 54 žáků v rámci individuální péče, a to v rozsahu 206 přímých hodin. Obtíže, se kterými žáci přicházejí jsou rozmanité. Od problémů s vrstevnickými vztahy, vztahy v rodině, obtíže spojené se zvládáním školní docházky, nízké sebevědomí, špatné nálady, různé strachy, hledání vlastní identity, strach z chyby, práce s emocemi obecně (vztekem),…

Psycholog ve výtvarné výchově 7. tříd

V březnu jsme využili téma jarní rovnodennosti. V tento den začíná světlo převládat nad tmou a tuto metaforu jsme přenesli i na naše životy. Myšlenky, a to, jak o sobě přemýšlíme, velmi určuje naši náladu. S žáky jsme mluvili o jejich automatické myšlence. Co je většinou napadá, když se jim nedaří, není jim dobře, věci jsou náročné? Jaká…

Psycholog ve výtvarné výchově 6. tříd

V únoru jsme s žáky zkoušeli krátkou imaginaci na podpůrné téma – moje bezpečné místo. Nejprve žáci trénovali zklidnění a relaxační dech. Cílem bylo, aby se naladili sami na sebe. U toho procvičovali nejen zklidnění, ale také sebeovládání – seberegulaci a většině žáků se to dařilo. Poté jsme mohli přejít na samotnou imaginaci – Moje…

Ohlédnutí za výtvarnou výchovou s psychologem

V prosinci jsme s žáky 6. tříd vyráběli společný třídní betlém na míru. Zadání znělo: „Kdyby sis měl představit, že jsi nějakou osobou, zvířetem nebo předmětem z betlému, kým bys byl? Zkus si představit, jak se nyní máš, jak ti je a podle toho si vyber. Záleží na tobě, jak velkou loutku vytvoříš, jak ji uděláš barevně….

Preventivní program pro 1. a 2. třídy, aneb podporujeme dobré vztahy a duševní zdraví

Od začátku školního roku nám ve spolupráci se školním psychologem běží v 1. a 2. třídách preventivní program Zipyho kamarádi – Učíme se sociální dovednosti a řešit obtížné situace. S dětmi si povídáme, hrajeme scénky, čteme příběhy, sledujeme krátká videa, malujeme ale i cvičíme. Tím vším posilujeme duševní zdraví a rozvíjíme zdravé návyky pro psychohygienu. Zatím jsme stihli…

Výtvarná výchova s psychologem v listopadu

V rámci osobnostně-sociálního rozvoje jsme se s žáky 7. tříd vydali prozkoumat náročnější téma. V měsíci listopadu prochází příroda nejtemnějším obdobím. Stejně tak i nás někdy potká horší období. Období, kdy se nám něco nedaří, necítíme se dobře, není nám fajn. Období temna máme zkrátka občas všichni…. Žáci kreslili uhlem nebo rudkou a měli za úkol…

Výtvarná výchova s psychologem

V rámci osobnostně-sociálního rozvoje jsme s žáky šestých tříd rozvíjeli téma Malý princ.  Žáci viděli společně v Jiráskově divadle představení a tématu se věnovali také v hodinách českého jazyka. Na závěr jsme se všichni stali malým cestovatelem i ve výtvarné výchově a žáci měli za úkol namalovat svoji planetu. Tak, aby odpovídala tomu, jak se nyní mají….

Výtvarná výchova s psychologem

V rámci osobnostně-sociálního rozvoje jsme s žáky sedmých tříd pracovali na novém obrázku.  Žáci měli za úkol nakreslit svůj osobní maják a u toho se zamyslet nad následující otázkami:  Bylo vidět, že žáky práce baví, a i když mají na tvoření kratší čas, než jsou zvyklí, pracovali všichni opravdu poctivě a výsledkem jsou nádherné obrázky, na které…