Ve školním roce 2024/25 bylo podpořeno 54 žáků v rámci individuální péče, a to v rozsahu 206 přímých hodin. Obtíže, se kterými žáci přicházejí jsou rozmanité. Od problémů s vrstevnickými vztahy, vztahy v rodině, obtíže spojené se zvládáním školní docházky, nízké sebevědomí, špatné nálady, různé strachy, hledání vlastní identity, strach z chyby, práce s emocemi obecně (vztekem), dodávání odvahy, výchovné obtíže. atd. Paleta je opravdu široká. Stále ale platí předpoklad, že školní psycholog nemůže a nenahrazuje dlouhodobou terapeutickou péči, ale poskytuje pouze střednědobé poradenství a krizovou intervenci. V případě nutnosti dlouhodobější péče jsou žáci odkazování na externí pracovníky.

Individuální podpora je nutná, ale ještě důležitější je prevence. Školní psycholog jako takový by měl co nejvíce pracovat s kolektivy. V tomto školním roce proběhlo 145 vstupů psychologa do tříd na prvních i druhém stupni. A proto máme radost, že se nám podařilo plošně v 1. a 2. třídách zahájit preventivní program Zipyho kamarádi. Posilujeme sounáležitost třídy a kolektivu a snažíme se zvyšovat odolnost jednotlivců a rozvíjíme socio-emoční učení žáků.

V 6. a 7. třídách stále probíhají výtvarné výchovy s psychologem, a to 1x za dva měsíce.

Mezi další projekty patřily – Týden duševního zdraví (monitoring, edukace), celoškolní projekt Jak na zdravý vztah k technologiích, ale i tvorba společného přání ke Dni učitelů, učitel jako superhrdina. Příprava na přijímací zkoušky, aneb první psychická pomoc nebo pravidelná sociometrie šestých tříd.

Práce školního psychologa je rozmanitá a věříme, že se bude dál rozvíjet a vyvíjet i v dalším školním roce 2025/26, protože úvazek bude navýšen na plný úvazek.