Úvod » Aktuality » Objevujeme vlastní pohodu v 7. třídě

Objevujeme vlastní pohodu v 7. třídě

Tak by mohla být mimo jiné nazvaná výtvarná výchova s třídním učitelem a psychologem v měsíci říjnu. V tomto měsíci probíhal na škole Týden duševního zdraví. Žáci se dovídali další souvislosti v oblasti psychohygieny a duševní pohody, a to se odrazilo také do společné výtvarné výchovy. V rámci přípravy jsme využili oficiální metodiku od Dobronautů, organizace, která vytváří edukačně-preventivní programy pro základní školy. Metodika se nazývá Well-being pro 2. stupeň a má pomáhat dětem i dospívajícím rozpoznat, co jim přináší pohodu, jak o ni pečovat a jak ji vědomě pěstovat ve třídě i v každodenním životě.

A jak to vypadalo v praxi?

Žáci prošli krátkou řízenou relaxací, měli si představit, že jsou libovolným hrdinou. Hrdinou z filmu, knihy, počítačové hry, pohádky….mohli být kdokoliv, nebo cokoliv je napadlo a nakreslili se. U toho si měli představovat s čím jejich hrdina bojuje, jaké má protivníky, co ho trápí nebo zkouší. Měli si vyhodnotit svůj stav, proskenovat celé tělo a říci si, na kolik srdíček z 10 se teď cítí. Pozitivní bylo, že nikdo nebyl na nule, hurá! A na tom se dá stavět…
V následné diskusi jsme sdíleli svoje myšlenky o hrdinech a také to, co by jim pomohlo, aby jim bylo lépe, co by doplnilo jejich srdíčka ve hře. Program všechny bavil, věříme, že to byla další skvělá příležitost, jak si zažít výtvarnou výchovu jinak.

Za ZŠ Klicperova: 

Mgr. Hana Jarošová, výtvarná výchova 
PhDr. Alena Šustrová, školní psycholog