Na naší škole proběhl dne 2.6. Den bez mobilů. O celé akci byli žáci i rodiče předem informováni. Na vytváření pravidel pro Den bez mobilů se podílel i školní parlament. Na konci dne dostali žáci sebehodnotící dotazník, abychom mohli celou akci společně reflektovat. A základní výsledky bychom vám rádi nabídli.

Tento Den bez mobilů byl výsledkem celoškolního projektu Jak na zdravý vztah k technologiím. Žáci se svými třídními učiteli probírali výhody a nevýhody času stráveného na mobilu, povídali si o negativních dopadech, ale i o důležité prevenci a nastavovaní pravidel. Vyzkoušeli si test Závislosti na mobilu.

Následně proběhla na škole soutěž o nejlepší motivační plakát.

Do závěrečného Den bez mobilů se zapojilo 75% přítomných žáků na škole. Mezi nejlépe zapojené třídy patří třída 6.A paní učitelky Kloučkové, 6.C paní učitelky Piroutkové a 9.B paní učitelky Vopálkové.

Na začátek si měli žáci sami zhodnotit čas strávený na mobilu.

  • 17% tráví čas na mobilu velmi často
  • 27% často
  • 36% průměrně
  • 13% málo
  • 7% téměř vůbec.

Nutno zdůraznit, že se jedná pouze o sebehodnocení, otázkou by byly reálné časy nebo hodnocení rodičů.

Žáci si následně měli oznámkovat, jak Den bez mobilů zvládli.

  • 36% výborně
  • 27% chvalitebně
  • 19% dobře
  • 9% dostatečně
  • 9% nedostatečně

Horší prožívání času bez mobilu (18%) odpovídá i vlastnímu sebehodnocení (17% velmi často na mobilu), patrně to bude ta samá skupina žáků.

Zajímavým zjištěním pro některé žáky bylo, že jim vlastně bez mobilu nic nechybělo. Někteří zmiňovali, že jim chybí mobil obecně, jinak postrádali psaní s kamarády, možnost Bakalářů, rozvrhu, hry, sociální sítě, psaní s rodinou nebo pouštění písniček, Google vyhledávač a Galerie fotek.

A jestli tím něco získali? Dle svého vlastního zhodnocení nic, ale druhá část odpovědí směřuje k tomu, že si díky tomu povídali více s kamarády. Věříme, že další benefity by se ukázaly s větším časovým odstupem.

Na základě ankety mezi žáky: Co dělat o přestávkách jiného, než být na mobilu? Budou pro další školní rok nakoupeny hry, které se svým časem vejdou do 20 minut velké přestávky.

Na jednotlivé grafy a výsledky ostatních tříd se můžete podívat zde:

Blíží se čas prázdnin, technologický detox přejeme všem, nejen našim žákům, ale i dospělákům.
A co nejvíce času stráveného v přírodě k tomu.