Co všechno zažili žáci 4. A v Praze?

PODÍVEJTE SE, jak ve čtvrtek 29. listopadu 2018 jsme se vypravili na exkurzi do Prahy. Tentokrát jsme vynechali klasické památky a prohlédli jsme si jiná dvě zajímavá místa.
Z Hlavního nádraží jsme se kousek přesunuli tramvají, některé děti vůbec poprvé. Měli jsme čas, na přání dětí jsme se tedy šli podívat na Tančící dům, viděli jsme Petřín, Mánes… Potom už jsme si zvenku prohlédli kostel sv. Cyrila a Metoděje v Resslově ulici a ponořili jsme se do času temna, hrdinství a (pro děti) dobrodružství v Památníku Heydrichiády. Děti viděly čtyřicetiminutový dokument, s průvodkyní si prohlédly kryptu i kostel, pod kobercem našly vchod do podzemí. Hodně se ptaly a dumaly nad tehdejšími událostmi. Nakonec dostaly od paní průvodkyně velkou pochvalu, protože tak malí a znalí návštěvníci přichází jen zřídka.
Později jsme se prošli přes Karlovo náměstí na Novoměstskou radnici, kde jsme navštívili Neviditelnou výstavu. Děti si tu mohly vyzkoušet, jak se žije lidem nevidomým nebo se zrakovým postižením. V první, viditelné části, děti se zakrytýma očima hrály Člověče, nezlob se, stavěly Lego, zkoušely psát Braillovým písmem, viděly předměty usnadňující nevidomým každodenní život a hlavně se mohly na cokoli zeptat nevidomých průvodců. Na druhou část výstavy jsme se rozdělili do tří skupin a každá odešla se svým průvodcem na hodinu do naprosté tmy. Pohybovali jsme se po bytě, ulici i lese, navštívili jsme výstavu soch a nakonec jsme se občerstvili v baru, vše poslepu. Pro všechny to byl velký zážitek, někdo musel překonat strach, ale hodina ve tmě nám všem hodně dala.
Nakonec jsme se prošli Pasáží Lucerna, na Václavském náměstí jsme viděli sochu sv. Václava a Národní muzeum, dali jsme si trdelník a kolem Státní opery a Pečkova paláce jsme došli na vlak na Hlavní nádraží.
V jeden den jsme si prožili dva silné zážitky. Děti byly hodné, pozorné, vnímavé, mám z nich radost. Za celou třídu také děkuji mamince Blanče Čtvrtečkové za milý doprovod.
Alena Ducháčková, třídní učitelka 4. A

Soubory ke stažení

Žádost o uvolnění z předmětu (Tv,...) pdf

Žádost o uvolnění z vyučování (více dní - rekreace,...) pdf

Žádost o uvolnění z průběhu vyučování (odchod žáka 2. stupně k lékaři, ...) pdf

Přihláška do školní družiny pdf

Anketa
Kdyby ses mohl(a) rozhodnout, který čas by měl trvale platit: